av Marianne Feldt, Leif Jarlén och Johan Rådmark
Förlag | Liber AB |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2006-02-17 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 216 |
ISBN | 9789147075645 |
Kategori(er) |
Vad innebär den nya gymnasieskolan (Gy 2011) för lärarens arbete? Vem är det som bestämmer vad en lärare ska göra? Hur gör man det som ska göras på rätt sätt? Levande lärarskap föreslår hur den gemensamma diskussionen som utspelar sig kring utvecklingsarbetet i gymnasieskolan kan struktureras på arbetslags- eller programnivå. Förslaget följer ”studiecirkeltraditionen” och bygger på fem mötestillfällen.
Läs mer
Boken är uppbyggd i tre delar: bakgrund, verktyg och studiecirkel. Den fokuserar på det gemensamma i lärarrollen, att leda elevers lärande och utveckling. Boken är ett utmärkt stöd för både lärarens egna reflektioner och gemensamma diskussioner och den vill stimulera lärare till att våga bryta invanda mönster och pröva nya vägar. En bra inspiration som ger lärare mod, lust och vilja att anta den nya gymnasieskolans utmaningar.
Om författarna
Marianne Feldt är verksam på Internationella programkontoret och handlägger utvecklingsprojekt inom europeisk yrkesutbildning. Leif Jarlén är rektor för Folkuniversitetet i Skövde och arbetar som expert åt Skolverket. Johan Rådmark f.d. chef för Tidningen i Skolan, numera ledare för företaget Framtidens Skola.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
6
1
7
1
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.