Search

Tjänster och helhetslösningar : nya affärsmodeller för konkurrenskraft | 1:a upplagan

av Daniel Kindström och Christian Kowalkowski

Köp begagnad bok

Köp ny bok

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2012-10-19
Upplaga 1
Antal sidor 272
ISBN 9789147097357
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Används bl a i följande kurser

Beskrivning

Hur kan dagens produktföretag öka sin långsiktiga konkurrenskraft? Svaret som denna bok ger är att fokusera på tjänsteverksamheten och utveckla den på ett systematiskt sätt.

Läs mer
För att värja sig mot ökad konkurrens och prispress på produktmarknaderna räcker det inte längre att enbart ha det bästa produkterbjudandet. Produktföretag måste i ännu högre grad än i dag förstå kundens verksamhet och vara innovativa, vilket innebär att den strategiska betydelsen av att erbjuda konkurrenskraftiga tjänster och helhetslösningar ökar. Dessa omfattar ett brett spektrum av erbjudanden, från traditionella eftermarknadstjänster till processorienterade funktionslösningar.
Boken utgår från aktuell marknadsförings- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Den vänder sig både till dig som är student inom marknadsföring, affärsutveckling och strategi, och till dig som arbetar med dessa frågor inom näringslivet.

Om författarna
Christian Kowalkowski är docent i industriell marknadsföring och verksam vid Hanken Svenska handelshögskolan i Helsingfors samt Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Christian forskar och undervisar om bland annat tjänsteutveckling i produktföretag, service management och värdeskapande utifrån en tjänstelogik.
Daniel Kindström är docent i industriell marknadsföring vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Daniel forskar och undervisar om bland annat tjänstebaserade affärsmodeller, marknadsstrategier och industriell marknadsföring.

Recensioner
”Den här boken utgår från aktuell marknadsföring- och managementteori och baseras på studier av företag som är verksamma i många olika branscher och som i olika hög grad arbetar med tjänster. Bokens tema är att företagets affärsmodell måste ge ett helhetsperspektiv på hela företaget för att tjänsteverksamheten skall kunna utvecklas på ett systematiskt sätt. […] Boken är föredömligt redigerad med teori, figurer, exempel, praktikfall, noter till varje kapitel, referenser och ett sakregister. Den vänder sig såväl till de som studerar som till verksamma i näringslivet.” - BTJ häfte 13105215 Lektör Folke Hermanson Snickars
Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 3 

 4 

 3 

 7 

 8 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng