Search
Vänligen notera att detta inte är den senaste utgåvan, och därför är den också mycket billigare. Den senaste utgåvan hittar du här.

H2000 Servicekunskap : för goda kundrelationer : fakta och uppgifter | 1:a upplagan

av Jan-Olof Andersson, Anders Pihlsgård, Marianne Feldt och Gunilla Eek

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2011-09-22
Upplaga 1
Fler upplagor 2017/2
Antal sidor 295
ISBN 9789147100064
Kategori(er) Ekonomi & management
Komvux
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Servicekunskap är en efterfrågad kompetens! Och den här boken innehåller vad eleverna behöver kunna för att ge god service! Materialet täcker grunderna för yrkesutövning inom handels- och servicenäringen. Det är ett pedagogiskt och lättillgängligt material. Varje kapitel börjar med ett inspirerande möte med en ung person som arbetar inom handel och administration.

Läs mer
Faktatexterna behandlar bland annat:
- Servicebegreppet
- Det personliga mötet
- Kundvård
- Prissättning och kalkylering
- Datorstöd i service och säljarbetet
- Metoder för utvärdering av service
- Konsumentlagar och god säljetik
- Arbetsmiljö och säkerhet
- Betalningar
Boken innehåller rollspelsövningar där eleverna kan träna olika servicesituationer som till exempel möten, säljsamtal och reklamationshantering. I varje kapitel ingår även uppgifter med varierande svårighetsgrad och en integrerad projektuppgift som löper som en röd tråd genom hela boken. Servicekunskap lämpar sig väl för ett problem och projektorienterat arbetssätt och kan användas både i traditionell utbildning och i lärlingsutbildning. Till materialet finns en lärarhandledning som innehåller pedagogiska tips, lösningar, PowerPoint-presentationer, provuppgifter och facit.
Servicekunskap är en kombinerad fakta- och uppgiftsbok anpassad till GY2011 och bygger vidare på läromedlet H2000 Försäljning och service.

Om författarna
Gunilla är handelslärare och har lång erfarenhet som näringsidkare i handelsbranschen. Anders och Jan-Olof är konsulter och lärare i ekonomiska ämnen, samt medförfattare i bland annat det populära läromedlet M2000 - Marknadsföring i en ny tid. Marianne handleder internationella projekt inom yrkesutbildning och har tidigare varit lärare på handelsprogrammet och inköpschef.

Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 3 

 1 

 3 

 1 

 3 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng