Onsdag 20:e november byter Campusbokhandeln namn till Adlibris Campus - Läs mer här

Search

Service och bemötande | 1:a upplagan

av Kerstin Olander och Rainer Bladh

Köp begagnad bok

Köp ny bok

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2013-03-12
Upplaga 1
Antal sidor 144
ISBN 9789147107711
Kategori(er) Ekonomi & management
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Service och bemötande är en ny lärobok som belyser hur ämnet service kan förstås och omsättas i praktiken. Boken är anpassad till kursen Service och bemötande 1 men passar även som introduktion i ämnet inom andra utbildningar.

Läs mer
Utmärkande drag
- Faktatexten varvas med intervjuer och diskussionsfrågor
- Stort antal uppgifter av olika slag i slutet av varje kapitel
När man arbetar i serviceyrken är det viktigt att bemöta kunderna på ett professionellt sätt. Därför behöver man bland annat få möjlighet att öva sig på att ta hänsyn till olika kunders behov och personligheter. Det är också nödvändigt med goda kunskaper om de produkter och tjänster som man har att erbjuda. Service och bemötande tar upp allt detta på ett enkelt och överskådligt sätt.
Ur innehållet
- Service och bemötande som begrepp
- Målgrupper och servicebehov
- Kommunikation och service
- Produktkännedom och service
- Marknadsföring och service
- Kulturmöten och service
- Missnöjda gäster och service
- Lagar
- Nu är det dags för APL
Boken innehåller fallbeskrivningar och case för att levandegöra och tillämpa innehållet i boken. Varje kapitel avslutas med uppgifter av olika slag, som till exempel faktauppgifter som kan lösas med bokens hjälp, uppgifter som eleverna löser under APL, dramauppgifter i form av rollspel och förslag till fördjupande projekt.

Om författarna
Kerstin Olander är huvudförfattare till boken och turismlärare med mångårig erfarenhet. Hon arbetar som rektor på en gymnasieskola. Kerstin har deltagit i en av referensgrupperna för GY 2011.
Rainer Bladh är gymnasielärare i turism och entreprenörskap och har lång erfarenhet av resebranschen. Han har deltagit som expert i arbetet med GY 2011 när det gäller kursplanerna för turismämnet.

Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 5 

 0 

 6 

 3 

 4 

 7 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng