Search

Att tända en supernova så skapas framgångsrika evenemang | 1:a upplagan

av Mikael Jansson, Tina Fridh och Anders Melander

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Liber AB
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2014-07-01
Upplaga 1
Antal sidor 160
ISBN 9789147116379
Kategori(er)
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Att tända en supernova är en inspirations- och handbok för evenemangs- och mötesindustrin. Här finns samlat en diger mängd erfarenheter, råd och tips från eldsjälar i branschen och stora evenemangsarrangörer.

Läs mer
I dag besöker fler människor än någonsin olika typer av evenemang. I Sverige är vi erkänt duktiga på att skapa bra evenemang och har en stark mötestradition. Många av dem som anordnas är störst i sin kategori, till exempel världens största skogsmässa, orienteringstävling, skidtävling, cykelmotionslopp, terränglopp och LAN-tävling.
Bland alla evenemang som anordnas i Sverige är det några som står ut speciellt – de lyser kraftigare och de samlar allt fler besökare år efter år. De har ett tydligt tema över tiden men lyckas också förnya sig kontinuerligt – de som i boken kallas supernovor. Några exempel på sådana evenemang är Bokmässan, Almedalsveckan, Vasaloppet, Dreamhack och Sweden Rock Festival.
Bokens författare beskriver hur supernovor skapas och vidareutvecklas. De berättar några supernovors historia och tecknar porträtt av personerna bakom de mest framgångsrika evenemangen.
Att tända en supernova vänder sig till dig som vill utveckla de evenemang som du kanske är en del av. Kanhända driver du redan en supernova eller går en utbildning som syftar till att dra igång ett nytt evenemang? Oavsett vilket får du genom denna bok inspiration, fakta och exempel för att kunna fördjupa dig inom området och vara med och skapa nya supernovor.

Om författarna
Tina Fridh driver sedan några år tillbaka företaget Fridh and Partners där hon leder och utvecklar projekt inom mötesindustrin. Tina arbetar dessutom som föreläsare inom näringslivet och på många yrkeshögskolor och högskolor inom projektledning, arrangemangsplanering och mötesindustrin. Hon har lång erfarenhet av att driva och utveckla mässor och parallellt driva projekt inom mötesindustrin.
Mikael Jansson har sina rötter i mässbranschen och är sedan mer än 20 år tillbaka vd på Fairlink, ett analysföretag som hjälper arrangörer att utveckla sina mässor. Bland kunderna finns sedan många år Sveriges ledande mässor. Fairlink hjälper också utställare att maximera sina mässeffekter. Mikael är en internationellt uppskattad föreläsare och har bland annat skrivit boken Mässguru som översatts till flera språk och sålts i över 30 000 exemplar.
Anders Melander är docent i strategisk marknadsföring vid Internationella Handelshögskolan i Jönköping. Han har under många år studerat tillväxtprocesser inom mindre och medelstora organisationer och är framförallt intresserad av hur växande organisationer hanterar innovativitet och förnyelse.

Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 3 

 4 

 2 

 2 

 6 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng