Search

Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2005

Ej i lager

Fakta

Förlag Nordicom
Språk Svenska
Bandtyp Kartonnage
Utgiven 2006-05-15
Antal sidor 119
ISBN 9789149156113
Kategori(er) Media & kommunikation
Lägg i varukorgen

Beskrivning

En genomsnittlig dag 2005 tittade 86 procent av svenskarna på TV, 81 procent läste en dagstidning och 74 procent lyssnade på radio. Dessa tre var de bland allmänheten helt dominerande medierna. Andelen som använde Internet var 42 procent, andelen tidskriftsläsare var 41 procent, andelen bokläsare 38 procent, andelen CD-lyssnare var 35 procent. Lägst en genomsnittlig dag låg video/DVD 15 procent, mp3 10 procent, kassettband 4 procent, och bio en procent. 2005 var den samlade tiden för all medieanvändning, bruttotiden, 5 timmar och 41 minuter. Högst andel av medietiden stod radion (31%) och televisionen (28%) för. Dagstidningsläsningen svarade för 8 procent, Internet för 9 procent medan CD-lyssnande och bokläsande stod för 6 procent vardera. Det handlar om små förskjutningar till de nya mediernas fördel.
Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 3 

 4 

 2 

 0 

 2 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng