Förlag | Sanoma utbildning |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2010-09-01 |
ISBN | 9789162299866 |
Kategori(er) |
Släpp föreställningen om att försäljning handlar om ett brett leende och förmåga att övertala! Bygg istället en robust organisation där försäljningsresultaten säkras över tid."Säljledning - att skapa framgångsrik försäljning" vänder blicken från den individuella säljaren till försäljningsavdelningens organisation. Genom exempel, intervjuer samt praktiskt användbara modeller visar boken hur man skapar bättre förutsättningar för framgångsrik försäljning.
Boken presenterar modeller inom tre olika områden: analysarbete, säljprocessen och förbättringsområden. Inom dessa block beskrivs flera redskap som bör användas på en försäljningsavdelning, bland annat prospektering, lönsamhetskontroll och benchmarking. Bokens pedagogiska upplägg gör att den lämpar sig dels för kurser inom området, dels som praktiskt verktyg för alla som arbetar med försäljning.
Marie-Louise Kjellström har haft flera chefsbefattningar inom försäljning och affärsutveckling i ledande företag. Bland annat på SAS, Eniro, Dagens Nyheter och franska L'Oréal-koncernen. Idag är Marie-Louise VD på Grand Hôtel i Stockholm.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
4
5
7
9
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.