Förlag | Books on Demand |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2011-08-01 |
Antal sidor | 238 |
ISBN | 9789163391927 |
Kategori(er) |
Ekonomi & management |
Företagstillväxt och lönsamhet beror till stor del på vilka produkter de kan erbjuda. Nya produkter med innovativa och attraktiva lösningar kan på kort tid förändra en marknad i grunden. Det gör att kraven på verksamheter som bedriver produktutveckling ökar i och med att förändringstakten och komplexiteten i omvärlden stiger. Det räcker inte längre med att utveckla produkter, man måste också kunna förutse och förverkliga nya möjligheter i behov, teknik och trender.
Så hur ska en utvecklingsverksamhet byggas upp för att man ska kunna hantera ökad komplexitet och snabb anpassning till ändrade förutsättningar? Vilka mekanismer finns det som styr hur väl en organisation kan omvandla insatta resurser till nyttigt arbete och innovativa resultat? Vilka egenskaper måste organisationen uppvisa för att dessa mekanismer ska kunna verka?
Boken behandlar grundläggande mekanismer och egenskaper som styr effektivitet och produktivitet i en utvecklingsverksamhet. Slutsatserna vilar på informationsteori för komplexa system och är ett paradigm skifte inom organisationsteorin.
Utifrån de presenterade förutsättningarna ges exempel på en organisationsstruktur uppbyggd som ett nätverk av pulsmöten i ett gemensamt pulsrum. Till denna struktur kan visuella arbetsmetoder kopplas som främjar samarbete och variabilitet i självorganiserande team. Syftet med visualisering är att skapa mönster, som används av teamen när de tar dagliga beslut som för arbetet framåt och av multiprojektledningen för att kunna kanalisera verksamhetens arbete i önskad riktning.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
1
9
9
1
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.