Beskrivning
Hur får man en väl fungerande och en integrerad säljprocess? Det är kanske företaget eller verksamhetens allra viktigaste fråga. Något som alla chefer, ledare och inte minst säljare bör fundera över kontinuerligt.
Säljprocessen är en heltäckande och grundläggande bok om försäljningsprocessen. Den tar upp hela kedjan - såsom affärsidén, kundbemötandet, kundnyttan, avslutet och uppföljningen.
Läs mer
Säljprocessen Säljprocessen är bland det bästa som skrivits inom området. Den är mycket pedagogiskt upplagd, välskriven och dessutom innehållsrik. Med andra ord ett måste för alla som på ett eller annat sättt arbetar med försäljning.
Författaren Lars Olde arbetar som affärsrådgivare och har stor praktisk erfarenhet av försäljning. Han har bland annat jobbat med några multinationella företag och ansvarat för affärer i miljardstorlek. I Säljprocessen visar han att grundtanken är densamma - oavsett om man säljer små saker för en tia eller helhetslösningar för 250 miljoner. Kundnyttan måste alltid stå i fokus!
Säljprocessen - en handbok i hur man får en väl fungerande försäljning har blivit utsett till årets sälj och marknadsföringsbok 2004. Priset, som Säljarnas Riksförbund står bakom i samarbete med Mercuri International och Sälj och Marknadshögskolan, delades ut på Årets Sälj och Marknadsdag 22 oktober på Berns i Stockolm.
Juryns motivering: Lars Olde tilldelas detta pris för att han på ett nyskapande och förtjänstfullt sätt har drivit utvecklingen framåt inom området försäljning och marknadsföring.
Om författarna
Lars Olde arbetar som affärsrådgivare och har stor praktisk erfarenhet av försäljning. Han har bland annat jobbat med några multinationella företag och ansvarat för affärer i miljardstorlek.
Läs mer