Förlag | Optimal Förlag |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Inbunden |
Utgiven | 2003-12-31 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 200 |
ISBN | 9789172411104 |
Kategori(er) |
Philip Kotler, modern marknadsförings "grå eminens", har i denna bok slagit sig ihop med Fernando Trias de Bes och beskriver en förnyelse av marknadsföring i dessa tider med knivskarp konkurrens. Boken är delvis en manual och delvis en brainstorming-guide.
Lateral marknadsföring är ett nytt sätt att tänka i en stenhård och mycket segmenterad marknad där kunderna blir mer och mer immuna mot annonsernas budskap. Lateral marknadsföring kompletterar traditionell marknadsföring genom att hitta alternativa vägar för att utveckla produkter, hitta nya kundgrupper för existerande produkter och kunna använda produkterna på ett helt annat sätt än tidigare.
Ett exempel är att istället för att komma med en ny typ av blöja så skapar man en blöja för äldre barn. Ett annat exempel är tabletterna som inte längre bara kan bota huvudvärk och sätta ner febern, utan nu även kan förebygga hjärtattacker.
Hittills har vi återanvänt
2
3
3
1
3
2
8
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.
Sök efter bokens streckkod/isbn.