Beskrivning
I boken Lågaffektivt bemötande – Vad krävs för en lyckad implementering? presenteras en modell för implementering av förhållningssättet Lågaffektivt bemötande. Boken löser därmed den kanske största utmaningen i förändringskedjan – att gå från kunskap om LAB till att få alla medarbetare på alla nivåer att tillämpa Lågaffektivt bemötande i vardagen.
Författaren, som själv har omfattande erfarenhet av implementeringsarbete, lotsar med van hand och tydliga steg verksamheter av olika slag genom genomförandeprocessen. Boken innehåller steg-för-steg-instruktioner, konkreta berättelser från lyckade implementeringar och dessutom nyttiga checklistor och formulär för dokumentation av processen. Den vänder sig till såväl organisations-, lednings- och medarbetarnivå.
"Denna bok tar tag i den forskning som finns, SKRs rekommendationer och författarens egna erfarenheter och får det att gå ihop i en modell för bra implementering, som du i princip kan kopiera rakt av. Och den fungerar. Jeanette har fått till bra implementeringar med denna modell. Jag vet, för jag har sett dem. Personer i verksamheterna har fått bättre liv, personalen har fått bättre arbetsmiljö och det har blivit roligare att gå till jobbet. Så läs, njut och kopiera arbetssättet rakt in i din egen verksamhet. Lycka till!” I boken Lågaffektivt bemötande – Vad krävs för en lyckad implementering? presenteras en modell för implementering av förhållningssättet Lågaffektivt bemötande. Boken löser därmed den kanske största utmaningen i förändringskedjan – att gå från kunskap om LAB till att få alla medarbetare på alla nivåer att tillämpa Lågaffektivt bemötande i vardagen. Författaren, som själv har omfattande erfarenhet av implementeringsarbete, lotsar med van hand och tydliga steg verksamheter av olika slag genom genomförandeprocessen. Boken innehåller steg-för-steg-instruktioner, konkreta berättelser från lyckade implementeringar och dessutom nyttiga checklistor och formulär för dokumentation av processen. Den vänder sig till såväl organisations-, lednings- och medarbetarnivå."
Bo Hejlskov Elvén
Läs mer