av Anders Ohlsson och Torbjörn Forslid
Förlag | Lördag Morgon Medieproduktion |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Inbunden |
Utgiven | 2011-09-21 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 202 |
ISBN | 9789186691059 |
Kategori(er) |
Vi lever idag i en celebritetskultur. Kändisar av olika slag - film- och idrottsstjärnor, kungligheter och politiker - har blivit allt intressantare att följa och studera. För publiken handlar det mycket om inlevelse och identifikation, men kändisarna kan också användas för att lansera olika varor eller budskap. Sveriges största litterära event, den årliga Bokmässan i Göteborg, bygger på de många författarnas medverkan. Det är den autentiska författarpersonen mässbesökarna är ute efter. Kvinnan eller mannen bakom verket, bakom myten. I "Författaren som kändis" tar Forslid och Ohlsson ett helhetsgrepp om den litterära kändiskulturen i Sverige. Boken behandlar några av de viktigaste författarkändisarna i vår tid - Kristina Lugn, Horace Engdahl, Jan Guillou och Daniel Sjölin - och den granskar hur detta kändisskap påverkar värderingen av deras författarskap. Även Selma Lagerlöf är, mer än ett halvt sekel efter sin död, en litterär celebritet som utnyttjas på olika sätt i medierna. Det här är ett helt nytt perspektiv på litteraturen.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
2
1
3
3
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.