Förlag | Bookea |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2020-09-04 |
ISBN | 9789189223387 |
Kategori(er) |
Ekonomi & management |
Författaren Holger Wästlund berättar i denna ljudbok med stor inlevelse om fördelarna med att ha flera inkomstströmmar samtidigt. Han har haft en unik möjlighet att se massor av exempel på detta på nära håll i den växande gig-ekonomin. Han har organiserat om ett företag med 1300 anställda till drygt 200 små konsultgrupper, som alla skulle ut och skaffa kunder och lönsamma uppdrag, utveckla sin egen kunskap, anställa och i vissa fall friställa personal samt ansvara för gruppens egen ekonomi. För de flesta gällde det att skaffa sig många små och ofta mycket olikartade uppdrag i stället för att man tidigare jobbade på ett enda jättestort projekt. De olika grupperna lyckades mer eller mindre bra. De som inte lyckades hjälpte han igång med egen verksamhet utanför företaget inom alla möjliga branscher. Det blev IT-specialister, frilansare, enmanskonsulter m.m. och många av dessa följde Holger Wästlund under lång tid framåt.
Han har sedan som managementkonsult och outplacementkonsult hjälpt många personer och företag. Han har skrivit flera böcker, föreläst och deltagit i seminarier om att skaffa uppdrag eller olika sorters anställningar - kortvariga eller långvariga.
I denna ljudbok ger Holger Wästlund en fascinerande berättelse av hur man kan lyckas med att skaffa sig flera inkomstströmmar i den växande gig-ekonomin.
Hittills har vi återanvänt
2
5
0
6
2
9
3
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.