Search

Vade mecum : Nio brev om företagsekonomins obegripliga gripenhet | 1:a upplagan

av Jens Martin Svendsen

Köp begagnad bok

Ej i lager. Bevaka denna bok.

Köp ny bok

Fakta

Förlag Bokförlaget Korpen
Språk Svenska
Bandtyp Danskt band
Utgiven 2021-11-08
Upplaga 1
ISBN 9789189401044
Kategori(er) Ekonomi & management
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Se hit! reklamens pockande envisa stridsrop ljuder genom samhället, ända in i denna bok. Som en kärleksaffär med förhinder penetrerar bokens nio brev olika aspekter av företagsekonomin och marknadsföringens dolda, smygande teaterförställning där vi alla är skådespelare och publik, vare sig vi vill eller inte. Samtidigt.

Breven är ställda till olika personer som fritt knyter an till brevens teman. Företagsekonomer, konstvetare, en nationalekonom och filosof, en företagsekonom och lärare, en jurist och reklamare, en filmvetare och reklamare tillika fotograf, en företagsekonom och litteraturvetare, var och en med sin infallsvinkel.

Har boken en målgrupp och ett budskap? Kanske. Målgruppen skulle i så fall vara du och budskapet vara: Se upp! Se upp för marknadsföringsspråket och marknadsföringens grammatik och syntax! Det finns överallt runt omkring oss, med osynliga öron och ohörbart tal. Som en filur, en pulserande, värkande krumelur i samhällets rotlösa brännpunkt. 

De som på olika sätt rådbråkar brevens teman är Magdalena Holdar, Ann-Sofie Köping-Olsson, Jacob Östberg, Pamela Schultz Nybacka, Alison De Mars, Karin Walter, Annika Gunnarsson, Carl Fredrik Sundelin Svendsen och Hans Christian Sundelin Svendsen. 

Köp den, läs den, förfäras av den! Fängslas av den! Du kan inte vara likgiltig inför den. Liksom du inte kan vara likgiltig inför filuren, den finns överallt och smyger sig listigt in i ditt liv med sitt språk och sina kategorier.   

Jens Martin Svendsen är verksam som forskare och lärare vid Stockholms universitet, Företagsekonomiska institutionen. Lektor i Reklam och PR, med ett förflutet som aktiv praktiker, är han i grunden humanist med studier i konstvetenskap, filosofi och språk i ryggsäcken. Han disputerade på en avhandling om marknadsföringens dolda, självlegitimerande språk ett språk som bottnar i en slags vetenskaplighet men som till sin beskaffenhet mer bygger på ett möte mellan estetik och låtsaslek

Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 4 

 9 

 7 

 1 

 0 

 7 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng