Search

Ej i lager

Fakta

Förlag Nordicom
Språk Engelska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2008-04-10
Antal sidor 158
ISBN 9789189471580
Kategori(er) Media & kommunikation
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Tony Blair demands it, Reuters wants it, the Spokane Spokesman-Review practices some of it and scholars try to define it media accountability. The need for media accountability was formulated more than 100 years ago and made manifest with codes of ethics and bureaus of accuracy. The Hutchins Commission used the concept in 1947 as a way to avoid government prescription of media content. The practice of media accountability has since been fueled by market expansion, looser regulation of public service and a technological facilitation of media/public interaction. Media accountability is the interactive process by which media organizations may be expected or obliged to render an account (and sometimes a correction and/or excuse) of their activities to their constituents. The values and relative strength of the constituents vary over time and are affected by media systems and media technologies.
Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 3 

 4 

 2 

 0 

 2 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng