av Renita Sörensdotter, Maria Rosén, Janne Bromseth, Louise Andersson, Veronica Berg, Lotta Björkman, Gunilla Edemo, Ann Frisell Ellburg, Agneta Josephson, Kevin K. Kumashiro och Lova Nordenmark
Förlag | Centrum för genusvetenskap |
Språk | Svenska |
Bandtyp | Häftad |
Utgiven | 2010-07-01 |
Upplaga | 1 |
Antal sidor | 290 |
ISBN | 9789197818650 |
Kategori(er) |
Pedagogik & psykologi ↳ Pedagogik ↳ Socialt arbete |
Vad innebär normkritiska perspektiv på makt, lärande och strategier för förändring? Normkritisk pedagogik är ett begrepp som har etablerats i Sverige uder de senaste åren. Med hjälp av feministiska, queerteoretiska och intersektionella angreppssätt undersöker bokens tio kapitel vad normkritiska perspektiv kan innebära och hur de kan användas i olika verksamheter. Bokens författare är forskare och praktiker verksamma inom högre utbildning, skolan, muesivärlden, ideella organisationer och statliga myndigheter. Genom ett gemensamt nätverk och ensklida projekt har de alla bidragit till att driva utvecklingen på området framåt.
Hittills har vi återanvänt
2
4
9
2
9
7
3
böcker.
Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.
Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.
Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.
Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.