Search

Vinstbegreppet i samhället och företagande

av Karin Jansson Myhr

Ej i lager

Fakta

Förlag Förlaget Näringslivshistoria
Språk Svenska
Bandtyp Danskt band
Utgiven 2017-07-03
Antal sidor 90
ISBN 9789198340914
Kategori(er) Ekonomi & management
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Vinst väcker ständigt känslor – förväntan, glädje, besvikelse, indignation. Företagens vinster är en drivkraft för utveckling. Samtidigt går synsätten isär i frågan om vinsterna är för höga eller för låga, om de används till rätt eller fel saker av rätt eller fel personer. I denna rapport intervjuas sex forskare, entreprenörer, skribenter och debattörer om hur vi från olika perspektiv kan förstå begreppet vinst. Vilken roll spelar vinst i samhällsmaskineriet? Hur har människor sett på vinst vid olika tidpunkter? För vilka mål ska vinsten vara medlet? I boken intervjuas Mats Larsson, Tom Petersson, Ronald Fagerfjäll, Linda Portnoff, Olof Stenhammar och Daniel Suhonen. Denna rapport är den nionde i skriftserien Näringslivshistoria som ges ut av Centrum för Näringslivshistoria.
Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 3 

 4 

 3 

 7 

 8 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng