Search

Näjtiv, kånntänt, brändidd : ska textreklam bli räddningen för journalistiken?

av Eva-Maria Svensson, Maria Edström, Fredrik Strömberg, Katarina Andersson, Olle Lidbom, Ulrica Andersson, Jonas Nordling, Elisabeth Trotzig och Peder Bonnier

Köp begagnad bok

Köp ny bok

Fakta

Förlag Institutet för Mediestudier
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2017-02-28
Antal sidor 127
ISBN 9789198356625
Kategori(er) Media & kommunikation
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Länge kallades det textreklam och det var inget seriösa medier sysslade med. Nu talas det om native advertising, branded content, innehållsannonsering eller sponsrad journalistik och det är något alla stora medieföretag världen över satsar på. Är det samma sak? Och kommer det att hjälpa eller stjälpa medier och journalistik? I denna bok presenteras ett unikt experiment om hur sponsring påverkar synen på trovärdighet och saklighet hos journalistik. Här sammanfattas också forskningen om dessa företeelser. Och inte minst: här kommer aktörer till tals - både de kritiska rösterna och de som jobbar med innehållsannonsering varje dag.
Läs mer

Passa på att köpa kontorsmaterial

,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 4 

 1 

 7 

 3 

 0 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng