Search

Kundservice

Vad behöver du hjälp med?

Bokannonser och Att sälja böcker

Med Campusbokhandeln kan du sälja dina böcker på två olika sätt, antingen genom att lämna in dina böcker till oss där vi hanterar din försäljning eller genom att skapa en annons där du själv styr över din försäljning. Vid bokannonsering samarbetar vi med Earlybird.se för att göra leveransen av dina bokannonser så smidig som möjligt.

Vi rekommenderar att du, innan du går vidare, besöker vår hemsida: Att sälja böcker.

- Hur säljer jag böcker?

Att sälja böcker via Campusbokhandeln
För att sälja böcker hos oss kan du sedan antingen lämna in de böcker du önskar sälja till någon av våra butiker, på en inlämningstation eller skicka in dem till vårt centrallager på adressen:
Campusbokhandeln i Sverige AB
Godmottagning F
Adlibrisvägen 1
744 81 Morgongåva

För att vi ska kunna godkänna din inlämning måste information med namn, personnummer och e-postadress samt hur många böcker du lämnar in följa med dina böcker.
Vi rekommenderar även att spara en lista med vilka böcker du lämnat in vid större inlämningar.

Att sälja böcker via bokannons
Utöver inlämning till butik går det även bra att Skapa en annons på vår hemsida där du skickar boken direkt till köparen. I detta fall får du betalt när boken är såld och levererad.
När du skapar en bokannons hos oss hanteras leveransen av Postnord eller Earlybird.

Nedan finner du svaren på vanliga frågor som gäller för leveranser med Earlybird.

Hur gör Earlybird?

För köpare:
Ditt paket levereras under natten/tidig morgon av tidningsbudet, oftast innan klockan 07:00. Earlybirds tidningsbud har portkod och nycklar till merparten av alla flerfamiljshus i Sverige. Leveranser sker utan kvittens.

Bor du i lägenhet får du ditt paket utanför din dörr. Bor du i hus läggs paketet i postlådan. Är paketet för stort hängs det på postlådan i en vädertålig påse. Du får ett SMS som bekräftar att ditt paket är levererat. Kontrollera att det står rätt namn på dörren/brevlådan så budet lätt kan hitta fram.

För säljare:
När och var ska jag lägga ut paketet för upphämtning?
Paketet ska läggas ut för upphämtning senast kl. 23.00. Det blir sedan upphämtat någon gång innan kl. 06.00 morgonen efter. Paketet placeras utanför ytterdörren om du bor i lägenhet/flerfamiljshus och bredvid eller i din (olåsta) postlåda om du bor i radhus eller villa. Paket får inte läggas i postboxar då de lokala buden inte har tillgång till dem.

Earlybird tidningsbud har portkod och nycklar till merparten av alla flerfamiljshus i hela Sverige. Om vi inte skulle komma in kontaktar vi dig.

Vi levererar normalt ditt paket inom 3-6 vardagar efter att vi har hämtat det från avsändaren, beroende på var du bor.

Frågor
Har du några frågor som rör upphämtning av din bokannons?
Vänligen kontakta Earlybird på [email protected] eller besök deras hemsida: https://earlybird.se/

Har du frågor som rör dina annonsböcker, leveranser, ditt konto eller vill rapportera en reklamation? Välkommen att kontakta oss via formuläret nedan.

- Övriga frågor gällande Sälja böcker?

Vänligen använd formuläret nedan.

Bonusträdet

- Jag har fått ett mail om presentkort, men hittar inget presentkort

Presentkortet skickas från oss med e-post och syns även i varukorgen när du är inloggad samt på Bonusträdet.

Presentkort gäller oftast i 2 till 6 månader, så om det inte finns där kan det bero på att det har gått ut eller att det redan är använt.

Är du säker på att det borde finnas ett presentkort trots att det inte gör det, vänligen kontakta oss via formuläret nedan och ange när du fick presentkortet.

- Jag har över 3000 löv men inget presentkort

Presentkort syns i varukorgen när du är inloggad samt men skickas också via din kopplade användarmejl.

Presentkort gäller i två månader. Om du inte hittar den aktiva koden kan det (tyvärr) bero på att det har gått ut eller redan tidigare blivit förbrukad.

Är du säker på att det borde finnas ett presentkort trots att det inte gör det, vänligen kontakta oss via formuläret nedan och ange när du fick presentkortet.

- Övriga frågor gällande Bonusträdet

Vänligen använd formuläret nedan.

Faktura- och betalningsfrågor

Våra fakturor och kortbetalningar hanteras av Qliro, och ärenden som rör detta hanteras enklast via Mina sidor på qliro.com.

Vid övriga frågor, vänligen använd formuläret nedan.

Jag vill makulera/ångra ett köp

- Jag har fått böcker jag redan har makulerat köpet på

Beklagar detta. Om du inte har möjlighet att lämna in böckerna i närmaste butik så vänligen kontakta oss genom formuläret nedan om vilka böcker det gäller så skickar vi en retursedel så att du kostnadsfritt kan skicka tillbaka böckerna. Vid retur, vänligen skriv ut följande returblankett så att vi kan ta emot din retur på våra lager.

- Jag har hämtat ut ordern

Vänligen lämna in boken/böckerna du önskar returnera till närmaste butik alternativt skicka dem tillsammans med följande returblankett till nedanstående adress:
Campusbokhandeln i Sverige AB
Adlibrisvägen 1
744 81 Morgongåva

Du får tillbaka pengarna för boken/böckerna när den/de har kommit Campusbokhandeln tillhanda och du står för ev. fraktkostnader.

För att paketet ska nå fram till våra lager behöver du använda dig av Postnords tjänst "Skicka direkt" via Postnords portal: – https://portal.postnord.com/skickadirekt/

Boka din returfrakt här.

- Jag har inte hämtat ut böckerna

Vänligen fyll i ordernummer och vilken del av ordern du önskar makulera.

- Ordern har inte skickats

Vänligen fyll i ordernummer och vilken del av ordern du önskar makulera.

- Ordern har skickats

Du har rätt att makulera köp du gjort upp till två veckor efter att du fått ordern.

Vänligen lämna in boken/böckerna du önskar returnera till närmaste butik alternativt skicka dem tillsammans med följande returblankett till nedanstående adress:
Campusbokhandeln i Sverige AB
Adlibrisvägen 1
744 81 Morgongåva

Du får tillbaka pengarna för boken/böckerna när den/de har kommit Campusbokhandeln tillhanda och du står för ev. fraktkostnader.

För att paketet ska nå fram till våra lager behöver du använda dig av Postnords tjänst "Skicka direkt" via Postnords portal: – https://portal.postnord.com/skickadirekt/

Boka din returfrakt här.

- Övriga returfrågor

Du har rätt att makulera köp du gjort upp till två veckor efter att du fått ordern.

Vänligen lämna in boken/böckerna du önskar returnera till närmaste butik alternativt skicka dem tillsammans med följande returblankett till nedanstående adress:
Campusbokhandeln
Adlibrisvägen 1
744 81 Morgongåva

Du får tillbaka pengarna för boken/böckerna när den/de har kommit Campusbokhandeln tillhanda och du står för ev. fraktkostnader.

För att paketet ska nå fram till våra lager behöver du använda dig av Postnords tjänst "Skicka direkt" via Postnords portal: – https://portal.postnord.com/skickadirekt/

Boka din returfrakt här.

Min order / ett köp

- Kan ett ombud hämta mina böcker?

Att ett ombud hämtar din order är fullt möjligt, men kräver ytterligare säkerhet.

För att hämta ut någon annans böcker behövs giltiga ID-handlingar för både beställare och ombud precis som vid vanlig posthantering.
Är detta inte möjligt, välkommen att kontakta vår kundsupport via formuläret nedan.

- Bokens skick motsvarar inte mina förväntningar

Att bokens skick inte motsvarar det utsatta skicket är sällsynt, men det kan ibland tyvärr bli fel.

Våra villkor för vad som gäller kring respektive skick finner du på enklast på hemsidan, under våra försäljningsvillkor:
https://campusbokhandeln.se/forsaljningsvillkor

Har det enligt villkoren blivit en felbedömning går vi vidare enligt din preferens av följande tre alternativ:
1. Vi ersätter vi dig för mellanskillnaden mot faktiskt skick.

2. Vi försöker hitta en ny bok i det skick du valt och assisterar dig med returen.

3. Vi makulerar din produkt och assisterar dig med returen.

För hjälp med ditt ärende – inkom med bildunderlag samt vilken av de tre alternativen som önskas till vår e-postadress:
[email protected]

- Jag har fått fel bok/böcker

I det ovanliga fall att du har fått fel böcker ber vi så otroligt mycket om ursäkt! Det ska ju inte få hända.

Vänligen använd formuläret nedan och ange de produkter du tagit emot felaktigt och vilken produkt du fortfarande saknar.
Vi hjälper dig självfallet att returnera den felaktiga produkten kostnadsfritt samt ser till att rätt produkt levereras så snart som möjligt.

Beklagar helhjärtat missödet!

- Jag köpte en bok som inte fanns i lager, får jag pengar tillbaka?

Självklart!

Vi beklagar att din produkt inte kunde levereras!

Det kan finnas olika anledningar till varför vi inte kan tillhandahålla din produkt och retur sker då per automatik.
Du får sedan ett e-postmeddelande om hur det betalade beloppet krediteras – detta är beroende på hur du handlat hos oss.

*Notera att vid köp med presentkort eller rabattkod kan beloppet komma att hamna på ditt användarsaldo.
Det kan innebära att du fortfarande behöver betala din faktura.

Vi håller tummarna att det går bättre nästa gång och att varan finns tillgänglig i annat skick på hemsidan.

- Jag saknar en eller flera böcker som jag har beställt

Detaljer för din order följer du enklast genom sektionen "Mina ordrar" på ditt användarkonto.

Vid större beställningar sampackas produkter i din order hos Campusbokhandeln centrallager för att göra miljön en tjänst!
Är din order redan registrerad som skickad är den antingen på väg till vårt lager för sampackning, på väg till en annan butik för uthämtning eller på sin väg hem till dig vid hemleverans.

Upplever du att din order är oskäligt försenad är du alltid välkommen att använda formuläret nedan och låta oss veta vilken bok du saknar.
*Under terminsstart har vi ett högre tryck och därför risk för eventuella fördröjningar. För att få ett beräknat datum för din leverans, vänligen följ din beställning på >Mina ordrar<

- Jag saknar orderbekräftelse

Din orderbekräftelse används som kvittens för ditt köp och skickas som standard till din angivna e-postadress.
Har du inte mottagit din orderbekräftelse kan det bero på ett antal anledningar angivna nedan:
1. Den har kommit till skräpposten för din e-postadress.

2. Du har angivit e-postadress felaktigt, vanligast är stavfel.

3. Vi har fördröjning på vår hemsida som hindrat e-post med orderbekräftelse att skickas ut.

Vi rekommenderar en sökning i e-posten, och att vänta en timme om köpet gjordes i närtid.
Kvarstår problemet? Vänligen använd formuläret nedan med inkluderat personnummer för snabb hantering.

- Jag vill ändra leveranssätt eller leveransadress

Din order levereras till adressen du har förinställd på ditt konto, alternativt den adress du matar in vid köptillfället. Vill du byta leveransadress efter ditt köp behöver du meddela oss detta så snart som möjligt.

Om du behöver hjälp efter att paketet skickats från oss; fyll i vart eller hur du önskar få ordern levererad samt vilken order detta gäller.
Vänligen observera att fraktkostnad tillkommer för ändring till hemleverans.

I det fall att din order är ett köp av en bokannons är leveransändring inte möjligt då denna transporteras direkt till brevlåda och därför ej kan återkallas under transport.

- När kommer boken/böckerna?

Hett tips! Du kan alltid följa din order via ditt användarkonto under "Mina ordrar".

Vår målsättning är att alltid ha relevant kurslitteratur i de städer där den kommer till snabbast användning. Har vi inte den litteratur du söker i vår närmaste butik skickar vi istället efter din beställning från våra andra butiker eller beställer in den från ett förlag (detta kan ta någon dag extra men informeras alltid om vid köptillfället).

Som praxis levererar svenska förlag till vårt centrallager redan inom 1-3 arbetsdagar och utländska förlag inom 4-8 arbetsdagar. Enstaka olikheter kan dock förekomma. Din order uppdateras därefter under Mina ordrar när paketet nått fram till en av våra enheter.

När din leverans kommit in skickas denna sedan vidare inom 3 arbetsdagar förutsatt att resterande produkter i ditt beställning finns på plats.

*Värt att notera. Under terminsstart har vi vanligtvis ett högre tyck än väntat. Vi beklagar eventuella förseningar. Har du specifika frågor eller önskar göra några ändringar är du välkommen att kontakta vår kundsupport genom formuläret.

- Ordern har skickats till fel adress

Din order levereras till adressen du har förinställd på ditt konto, alternativt den adress du matar in vid köptillfället. Vill du byta leveransadress efter ditt köp behöver du meddela oss detta så snart som möjligt.

Om du behöver hjälp efter att paketet skickats från oss; fyll i vart eller hur du önskar få ordern levererad samt vilken order detta gäller.
Vänligen observera att fraktkostnad tillkommer för ändring till hemleverans.

I det fall att din order är ett köp av en bokannons är leveransändring inte möjligt då denna transporteras direkt till brevlåda och därför ej kan återkallas under transport.

Har din order redan skickats till en adress som inte är kopplad till dig, vänligen fyll i formuläret nedan med ytterligare information.
Ange vilken order samt produkt detta gäller samt hur du önskar att vi hjälper dig vidare med din order.

- Övriga frågor gällande order

Vänligen använd formuläret nedan.

Mitt konto hos Campusbokhandeln

- Jag får inget nytt lösenord

När du har beställt ett nytt lösenord via https://campusbokhandeln.se/glomt-losenord och du inte har får ett meddelande till din e-post inom 15 minuter, eller i din skräppost-mapp – kontrollera då att du angav rätt e-postadress. Ditt konto är registrerat på den e-postadress vi senast mailade till eller du matat in vid köp.

Om det ändå inte fungerar, vänligen låt oss veta genom formuläret nedan. Inkludera gärna personnummer då vår kundtjänst då enklare kan söka upp om något blivit inmatat felaktigt.

- Jag försöker skapa ett konto, men det står att personnumret redan är i bruk

Möts du av att ditt personnummer redan är i bruk kan det bero på att du tidigare handlat hos oss och har ett konto som inte ännu är aktiverat.
Som ett första steg rekommenderar vi att beställa ett nytt lösenord till din e-post genom vår hemsida https://campusbokhandeln.se/glomt-losenord.

Om det inte fungerar kan du söka igenom din e-postadress efter ett aktiveringsmeddelande från Campusbokhandeln, i det fall att du handlat hos oss tidigare.

Fungerar inte något utav detta är du varmt välkommen att höra av dig till oss via formuläret. Inkludera personnummer och den e-postadress som kontot önskas registeras på, så ser vi till att du får tillgång till ditt/ett nytt konto inom kort.

- Jag kan inte logga in

Kan du inte logga in kan det bero på en av flera anledningar och oftast på att ditt konto ej är aktiverat.

Det kan vara på grund av att (1) ditt konto är registrerad på en annan e-postadress än den du försöker logga in med. (2) Ditt konto har anonymiserats (GDPR efter 1 år) eller (3) ditt lösenord är felaktigt.

Våra rekommendationer är att först se över inkorgen till din e-post efter ett aktiveringsmeddelande – är kontot aktiverat kan du besöka vår hemsida för lösenordsåterställning här:
https://campusbokhandeln.se/glomt-losenord

Kommer du fortfarande inte in, vänligen kontakta oss i formuläret nedan :)

- Övriga frågor gällande Mitt konto

Vänligen använd formuläret nedan.

Mitt saldo och utbetalningar

- Jag fick ett mail om lyckad utbetalning men pengarna har inte kommit fram

Ajdå! Kontrollera gärna ditt kontoutdrag igen. Pengarna har förts över samma dag eller dagen innan som mailet skickades.

Om du trots detta inte hittar någon inbetalning så kontakta oss via formuläret nedan, ange belopp och vilken dag utbetalningen ska ha gjorts.

- Jag har en diff på mitt konto, vad beror det på?

I de flesta fall beror det på att du har varit kund länge och du har utbetalningar inte finns registrerade i vår databas. Detta kräver en manuell korrigering som görs vid begärd utbetalning eller på begäran.

Det finns även historiska enstaka fall där försäljningar och returer har skapat en diff. Detta kräver också en manuell åtgärd.

Vänligen använd formuläret nedan om du vill att vi ska prioritera din diff.

- Jag saknar betalning för bok/böcker

Om det inte står att du har en diff på konto har du troligen fått betalt men vid ett tidigare tillfälle. Detta beror i så fall på att boken har först sålts, sedan returnerats och sedan sålts igen. För att du inte ska få betalt för samma bok två gånger drar vi därför tillbaka summan och sätter sedan in den igen.

Om du tror att något har gått fel, vänligen använd formuläret nedan och ange vilken/vilka bok/böcker det gäller.

- När får jag utbetalning?

Vi betalar ut till svenska kontonummer inom en vecka från begärd utbetalning, utländska inom en månad. Du begär utbetalning under Saldo och utbetalningar.

Har du en diff på ditt konto eller lämnat in över 120 böcker kräver det en manuell kontroll och då kan utbetalningen ta lite längre tid beroende på vår belastning.

- Övriga frågor gällande saldo och utbetalningar

Vänligen använd formuläret nedan.

Sålda och inlämnade böcker

- Kan jag hämta tillbaka osålda böcker?

Att hämta tillbaka dina osålda böcker går jättebra!

Så länge en bok inte har sålts och det är inom 12 månader från inlämingstillfället är boken fortfarande din och du kan när som helst hämta tillbaka den alternativt få den hemskickad mot fraktkostnad via ditt användarkonto.

Notera att det kan i udda fall ske att boken blir såld under tiden du medgett att du önskar hämta tillbaka den. Skulle det hända hjälper vi dig så gott vi kan att hitta ett likvärdigt exemplar att köpa bland produkterna på vår hemsida.

Skulle 12 månader ha passerat kan du fortfarande hämta tillbaka osålda böcker så länge som dessa inte redan sorterats ut i förmån för nya inlämningar. Detta sker på grund av att våra butiker har begränsat med lagerutrymme. Campusbokhandeln äger enligt villkor rätten att göra sig av med osålda böcker efter 12 månader från inlämningstillfället enligt följande villkor: https://campusbokhandeln.se/forsaljningsvillkor

- Min bok är värderad till 0 kr

När en bok du lämnat in ej finns i vår databas sedan tidigare bestäms jämförelsepris genom flera sökprocesser löpande. Detta åtgärdas automatiskt under kommande natt då trafiken är som lägst på vår hemsida och din bok hålls även utanför försäljningen tills priset är uppdaterat. Skulle uppdatering dröja är du välkommen att kontakta vår kundsupport för en manuell handpåläggning.

- Övriga frågor gällande sålda och inlämnade böcker

Vänligen använd formuläret nedan.

Övriga frågor

Finns inget svar på det du undrar över i ovanstående kategorier, använd gärna formuläret nedan.

Var god specificera det du behöver hjälp med tillsammans med tillhörande order- eller inlämningsnummer om nödvändigt.

Hittills har vi återanvänt

 2 

 3 

 2 

 4 

 8 

 4 

 6 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng