Onsdag 20:e november byter Campusbokhandeln namn till Adlibris Campus - Läs mer här

Search
Vänligen notera att detta inte är den senaste utgåvan, och därför är den också mycket billigare. Den senaste utgåvan hittar du här.

Marknadsföring, människor och interaktion | 1:a upplagan

av Jacob Östberg och Peter Svensson

Köp begagnad bok

Köp ny bok

  • Ej i lager

Fakta

Förlag Studentlitteratur
Språk Svenska
Bandtyp Häftad
Utgiven 2013-05-06
Upplaga 1
Fler upplagor 2016/2
Antal sidor 156
ISBN 9789144091693
Kategori(er) Ekonomi & management
 ↳ Marknadsföring
Lägg i varukorgen

Beskrivning

Marketing management är det mest inflytelserika perspektivet inom marknadsföring i dag. Perspektivet har fått en stor spridning inom såväl näringsliv som offentlig sektor. En förklaring till denna popularitet är troligen att människans sociala och symboliska liv regelmässigt exkluderas i marketing managementtexter. Betoningen på tekniker, förutsägbarhet och objektivitet gör det nämligen möjligt att tala och tänka om planering, styrning och kontroll. Det blir helt enkelt möjligt att tala om management. Men vad händer egentligen om man tar hänsyn till människan och hennes sociala liv, dvs. interaktioner, relationer och tolkningar av symboler? Syftet med denna bok är att, som en respons på denna fråga, undersöka vad en interaktionistisk och relationell förståelse av marknadsföring kan innebära för hur vi ser på marknadsföringsaktiviteter av olika slag. I boken analyseras sex grundläggande marknadsföringsbegrepp utifrån ett interaktionistiskt perspektiv: marknad, konsument, produkt/varumärke, pris/värde, plats och reklam. Dessa analyser landar i en diskussion av två frågor en marknadsförare bör ställa sig någon gång: Kan man kontrollera sociala relationer och händelser och bör man kontrollera människors sociala liv?
Läs mer
,

Hittills har vi återanvänt

 2 

 5 

 0 

 6 

 1 

 2 

 0 

böcker.

Trustpilot

Sveriges grönaste och skönaste bokhandel med den billigaste kurslitteraturen.

Detta är vår ambition och vi tummar inte på något för att nå dit. Vi finns till för att hjälpa studenter att spara och tjäna pengar på sin kurslitteratur samtidigt som vi tillsammans gör miljön en tjänst. Företaget startade våren 2005 av två studenter och har sedan dess strävat mot att ständigt göra det enklare att köpa och sälja begagnad kurslitteratur för så många som möjligt.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Prenumerera för att ta del av våra bästa studenttips, erbjudanden och kampanjer.

Läs mer om hur vi hanterar persondata i vårt avsnitt om personuppgiftbehandling.

Passa på att köpa kontorsmaterial

Visa allt kontorsmaterial 👉
Söker...
Stäng